wtorek, 6 czerwca 2017

Co robić ze skórkami i błonkami na paznokciach?



Nie obgryzać!

Kto ani razu nie popełnił tego błędu, niech pierwszy rzuci kamień. Od tego, po jakimś czasie, mogą Ci krzywo rosnąć paznokcie. Niedawno pisała o tym pewna dziewczyna, chyba na facebook'owej grupie.

Nie wysuszać!

Chroń je np. przed detergentami. Jeśli zmywasz naczynia - załóż rękawiczki.
Spotkałam się z opinią, że jakiś krem z olejem rycynowym pomoże nawilżyć skórki. Krem może i tak, ale olej rycynowy? Nigdy w życiu! On potrafi porządnie wysuszyć. Kto próbował np. nakładać go na skórę głowy i dodatkowo jej nie nawilżał (jak mi się zdarzyło na początku stosowania), ten dobrze o tym wie.

A więc nawilżać.

Oliwki, większość olei (nawet zwykły, kuchenny rzepakowy), oliwa z oliwek, kremy i balsamy nawilżające - to Twoi przyjaciele.

Uważać z obcinaniem.

Jeśli już "musisz" to robić, staraj się delikatnie. Za mocne obcinanie skórek może uszkodzić macierz, a wtedy tylko nasilisz problem. Będą odrastać jeszcze szybciej.

Zdrowe odżywianie i witaminy.

Marchewki, sok z aloesu, skrzyp polny - też Ci pomogą.
Możesz użyć odżywek z witaminami.
Od niedawna łykam biotynę na wzmocnienie paznokci , włosów i skóry.

Metalowe kopytko.

Nie męcz błonek, które mocniej trzymają się paznokcia. Zamiana drewnianego patyczka na metalowe kopytko ułatwi sprawę i oszczędzi Ci nerwów.


Jak dbasz o swoje paznokcie i skórki? :)

10 komentarzy:

  1. Ja mam straszny problem z skorkami, muszę odsuwać i wycinać przy każdym mani. Strasznie się tez przesuszaja:/ ale muszę przyznać ze zapominam o nawilżaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zapominam o nawilżaniu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także się to zdarza, ale biorę się za siebie. ;)

      Usuń
  3. Ja nigdy nie miałam problemu ze skórkami i nigdy ich nie wycinałam. Nawilżam i to wystarcza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja teraz sporo uwagi im poświęcam ;) byłam w cudownym salonie który mi zrobił masakrę z paznokciami... :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja notorycznie wysuszam acetonem przy zdejmowaniu hybryd i również notorycznie zapominam je później nawilżać lub natłuszczać... Do tego wycinam jak leci wszystko co się da i mam własnie wrażenie, że prze to narastają dwa razy szybciej. Masakra - ten kto wymyślił skórki na około paznokci był głupi ;-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam problem z przesuszonymi skórkami :/ I kurczę dałam się nabrać na to, że olej rycynowy mi je nawilży :(

    OdpowiedzUsuń

Wulgarne, niestosowne (także z linkami) komentarze będą usuwane.
Szanujmy się! :)

Copyright © 2016 Art | Diy | Beauty , Blogger